Dla pasjonatów nauki i nowych technologii! S jak Science, T jak Technology, E jak Engineering, A jak Art i M jak Mathematics
Do wzięcia udziału zapraszamy młodzież w wieku 13-20 lat z 7-8 klas szkół podstawowych, liceów, techników oraz innych szkół ponadpodstawowych. Przyjmujemy projekty indywidualne oraz realizowane w zespołach 2-3 osobowych, które wpisują się w Cele Zrównoważonego Rozwoju.
Rozwijaj swój talent. Zapraszamy Cię do świata STEAM. Talent-uj z Explory!
Zgłaszanie projektów STEAM
Projekty zgłaszane są za pośrednictwem formularza online. Zgłoszenia oceniamy pod kątem zgodności z regulaminem, ze standardami etycznymi i innowacyjności. Ocenie podlega również klarowność przedstawienia założeń projektowych. Na tej podstawie wyłaniani są półfinaliści.
Półfinał Konkursu Online
Półfinał Konkursu Explory odbywa się wiosną. Jurorzy oceniają projekty pod kątem innowacyjności, sposobu prowadzenia prac rozwojowych i badań oraz znajomości dotychczasowych osiągnięć w danej dziedzinie lub branży. W tym etapie duże znaczenie ma także umiejętność prezentacji projektu.
Ogólnopolski Finał
Do Finału awansuje 35 najlepszych projektów. Odbywa się on jesienią w Trójmieście podczas Gdynia Explory Week. Ocenie podlega jakość realizacji/wykonania i stosowalność projektu, sposób w jaki realizuje on cele zrównoważonego rozwoju oraz profil STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka, matematyka).
JULIA MAKSIMOWICZ ZWYCIĘŻCZYNI 2024
PIOTR WĘGRZYN ZWYCIĘZCA 2023
FILIP PIĘKOŚ ZWYCIĘZCA 2022
NINA CIELICA ZWYCIĘŻCZYNI 2021
SZYMON PERLICKI ZWYCIĘZCA 2020
ANNA SKIERSKA ZWYCIĘŻCZYNI 2019
PIOTR LAZAREK ZWYCIĘZCA 2018
Regulamin aktualnej edycji dostępny TUTAJ
Plik opisujący zasady etyczne, według których kwalifikowane są projekty do Konkursu Explory dostępny TUTAJ
Przewodnik po tworzeniu projektu oraz wszystkich etapach Konkursu Explory dostępny TUTAJ
Przewodnik dla opiekunów naukowych (nauczycieli, rodziców lub innych osób wspierających merytorycznie) dostępny TUTAJ